Inhoud Workshop
Met een paar scènes laten we de deelnemers zien wat Cartoontheater is. Cartoontheater bestaat uit drie elementen: fysiek theater, live getekende beelden en live cartoongeluiden.
Daarna behandelen we die drie elementen: hoe werken ze samen en hoe vertellen ze samen een verhaal?
De deelnemers worden verdeeld in kleine groepen, van 3 tot 5 deelnemers. Elke groep maakt een eigen Cartoon-theater scène. Ze kiezen zelf het onderwerp van de scène. In elke scène moeten de drie verschillende elementen worden gebruikt, en samen een geheel vormen. De nadruk van de workshop ligt op samenwerking en spelplezier: ze moeten goed samenwerken om tot een resultaat te komen.
Door het element fysiek theater leren ze veel over lichaamstaal: er wordt geen gesproken tekst gebruikt, dus met hun lichaam drukken ze zich uit. Door het element live getekende beelden leren ze dat je met hele simpele middelen veel effect kunt sorteren. Het toevoegen van de geluidseffecten staat garant voor veel spelplezier.
Op het einde van de workshop presenteren ze de scènes aan elkaar en geven ze elkaar feedback.
Educatie
Thema’s:
Beeldende kunst, cartoon tekenen, theater
Cultuurbeleving:
Deze workshop is met name een actieve theaterervaring.
Kerndoelen workshop:
Deze voorstelling sluit aan bij de kerndoelen 55, 56 & 34 van tule.slo.nl.
Algemene gegevens
Productionele gegevens | |
Duur: | minuten per workshop |
Prijs vanaf: | € 450,- voor 2 workshops |
Gem. prijs per leerling: | |
Min aantal workshop: | 2 per dag |
Max. aantal workshop: | 4 per dag |
Max. deelnemers: | 1 klas (per workshop) |
Voorbereidingstijd docent: | nnb minuten |
Uitvoer locatie: | Eigen klas lokaal van groep, tafels kunnen blijven staan. Docent gaat van klas naar klas.
Lokaal voor workshop docent, zonder tafels Grote lege ruimte zoals speellokaal, gymzaal of aula. Grote buiten ruimte Meerdere locaties |
Benodigdheden door school te faciliteren: |
|
Aanvullende educatie: |
Alle prijzen zijn exclusief reiskosten en zijn vrijgesteld van btw.
Klik hier om uw eigen tekst toe te voegen